halva

ماهی حلوا سیاه

 

فرم و رنگ بدن :

بدن عمیق و فشرده  ، نیمرخ پشتی و شکمی بشدت و بطور مساوی محدب است. رنگ بدن خاکستری نقره ای تا قهوه ای متمایل به آبی است .قسمت پایین سر و بدن روشنتر ، باله ها  لبه های سیاه یا خاکستری دارند و خطوط تیره عمودی در طرفین بدن وجود دارد.

تغذیه : بی مهرگان جانوری و سخت پوستان ریز

ارزش غذایی: از نظر مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، ید و کلر غنی و سرشار از ویتامین هاست. فسفر گوشت ماهی حلوا برای ساختمان استخوان و دندان بسیار مفید است. در گوشت این ماهی مقدار زیادی ید وجود دارد که خاص گوشت ماهی و سایر آبزیان است. سایر مواد غذایی حیوانی و گیاهی از نظر ید فقیر هستند. از آن جا که یک رژیم غذایی خوب باید روزانه ۲۰۰-۱۰۰ میلی گرم ید برای افراد بالغ و ۵۰ میلی گرم ید برای کودکان داشته باشد. براحتی می توان ید مورد نیاز بدن را از طریق خوردن ماهی برطرف کرد.

مصرف ماهی شوریده، شیر و حلوا که جزو ماهی‌ های جنوب هستند به ویژه در دوران سالمندی که مشکلات اسید معده و مشکلات گوارشی پیش می ‌آید و هضم موادغذایی مشکل‌ تر می ‌شود، قطعا مفید تر است.

 

یدموجود در بدن ماهی های آب شیرین ۴۰-۲۰ میکروگرم در کیلو است و ماهی های آب شور ۳۰۰۰-۳۰۰ میکروگرم در کیلو یددارند

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>