shirjunub

ماهی شیر جنوب

 

ماهی دوکی شکل , درشت و کشیده ازخانواده ، تن با پوزه باریک و دم باز ، پوست آن نازک و صاف ، رنگ سربی نقره ای دارد . گوشت خام آن صورتی کم رنگ است . این ماهی بی خار(بدون استخوان) است . گوشت فراوان دارد ضایعاتش کم است . این ماهی را می توان به صورت سرخ کرده ، بخارپز ، کبابی ، و شکم گرفته پخت نمود.

مصرف ماهی شوریده، شیر و حلوا که جزو ماهی‌ های جنوب هستند به ویژه در دوران سالمندی که مشکلات اسید معده و مشکلات گوارشی پیش می ‌آید و هضم موادغذایی مشکل‌ تر می ‌شود، قطعا مفید تر است.

ارزش غذایی: منبع بسیار خوبی از پروتئین ، مواد معدنی نظیر سلنیوم، منیزیمو پتاسیمو همچنین ویتامین های B1، B3و B6 است. سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که مصرف آن مشکلات پوستیو التهابات را کاهش می دهد و سرعت بهبود بیماران قلبی را بالا می برد وردن ماهی های حاوی امگا ۳ برای کاهش بیماری های قلبی- عروقیبسیار مفید است، زیرا این ماده مغذی میزان چربی های بد خون (LDL- کلسترولو تری گلیسریدها) را کاهش می دهد؛ میزان کلسترول خوب یا HDLرا افزایش میدهد؛ تجمع پلاکت را پایین می آورد و از لخته شدن خونجلوگیری می کند؛ مصرف ماهی شیر برای دانش آموزانبه خصوص در ایام امتحانات هم بسیار توصیه می شود، زیرا عملکرد مغزرا افزایش می دهد.

یدموجود در بدن ماهی های آب شیرین ۴۰-۲۰ میکروگرم در کیلو است و ماهی های آب شور ۳۰۰۰-۳۰۰ میکروگرم در کیلو یددارند

 

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>